Проекти 2012

«Один день радіо «Шпаківня» нашими очима»
Пологівська гімназія "ОСНОВА", м. Пологи Запорізької обл.
Фасилітатор - Матвієнко Ю.А.
Презентація

В нашій гімназії «Основа» працює радіо «Шпаківня»,  яке  засноване в 2007 році,  ним керують старшокласники, але зазвичай  їхні вподобання не завжди  співпадають з нашими щодо музики. Тому ми вирішили провести опитування серед учнів та вчителів і дослідити, яку музику вони б хотіли слухати на радіо «Шпаківня». Ми склали таблицю можливих варіантів вирішення нашої проблеми
1. Не можемо:
- Закупити лицензійну  музику
- Найняти диктора
- Купити чисті диски в достатній кількості

2. Можемо
- Завантажити музику з Інтернету
- Спробувати себе в ролі диктора
- Попросити принести Дашину маму чісті диски
- Звернутися за допомогою та консультацією до заступника директора з виховної роботи - Донець А. В.
- Створити оголошення про допомогу з  підбором музики
- Розробити розклад одного дня гімназійного радіо «Шпаківня» нашими очима

Хто за що відповідає:
Підбір музики - Устінцев Назар, Павленко Наталія
Підбір інформації про Рекорди Гінеса -  Павленко Наталія
Підбір інформації про логічні загадки - Кириченко Ярослава
Підбір інформації про музичні новини - Цюбка Дар'я
Підбір інформації про гімназійні новини  - Дяченко Віта

Нам вдолося урізноманіти репертуар гімназійного радіо «Шпаківня», ми були радіо-ведучими та провели один день ефіра так, як  запланували в проекті. Під час    ефіру нам допомагали та консультували старшокласники,  що відповідають  за роботу гімназійного радіо «Шпаківня». Гімназисти та вчителі були задоволені нашою роботою. Адміністрацією гімназії прийнято рішення про те, що учасники проекту автоматично перейшли до резерву редакції гімназійного радіо. Коментарі заступника з ВР Донець А.В.: Я вважаю, що проект був цілком успішним та повністю реалізовоним, діти своєї мети досягли, дирекції
гімназії сподобалась їх робота в ефірі. Я сподіваюсь, що в майбутньому саме вони статуть членами редакції радіо «Шпаківня».

Інтернет посилання на нашу роботу: http://matviencouli.blogspot.com/

____________________________


Путешествие по Днепропетровску

Спеціалізована школа № 67 еколого-економічного профілю» м. Дніпропетровська 
Фасилітатор - Лисогор Ирина Васильевна
Презентація
Ученики 6-Б класса, которые проходили программу «Путь к успеху», выбрали темой проекта «Путешествие по Днепропетровску». Первоначально они рассматривали
возможность  организации туристического маршрута для учащихся других городов по историческим местам нашего города. Составленный ими план предусматривал большие денежные затраты и участие взрослых в реализации этого проекта. Я посоветовала им отнестись более реально к данному вопросу и ограничиться своими силами и возможностями. По моему совету они решили реализовать проект для учащихся 2 класса, который вела их бывшая учительница начальных классов. Ребята пересмотрели план проекта и сориентировали его на учеников начальной школы. Работа в группе выявила двух явных лидеров. Это Котляр Илья и Шинкаренко Вадим. Ребята очень серьезно и ответственно взялись за работу. Вся группа работала слажено и результативно.
План проекта в ходе работы корректировался ими, учитывая возникающие проблемы. Я приведу проблему, которую сформулировали ребята: Ребята опросили учащихся 2 класса. Вопросы звучали так: «Какие исторические места находятся рядом со школой?» «Бывали ли вы в Историческом музее, в Диораме «Битва за Днепр?»

«Мы считаем, что уровень культурного  развития у детей второго класса низкий. Они  ничего не знают о прошлом своего города. Они не интересуются культурными ценностями своей родины».

Рядом с нашей школой находится много исторических мест. Ребятам пришлось самим изучить  необходимую информацию. Экскурсию они проводили самостоятельно. Рассказывали ученикам 2-Б класса (кл. руководитель Иванова Н.Е.)  об истории нашего города

Я спросила после экскурсии у Натальи Евгеньевны впечатление о работе ребят. Второклассники были в восторге от увиденного. Им очень понравилось. Ребята приготовили небольшие сувенирчики для младших школьников. Класс сопровождали родители учеников, которым также понравилась форма проведения экскурсии, и то, что это организовали сами ребята.

Фотографии с экскурсии ребята разместили в своей презентации.

Пройденный учениками 6-Б класса этап и приобретенные ими навыки работы, показали детей совершенно с неожиданной стороны,   определил лидеров, которые могут взять на себя ответственность и организовать результативную  работу, которая дала очень хороший результат.

____________________________
Облаштування майданчика для малечі
ЗОШ-інтернат І - ІІ ступеня, с.Нова Прага , Олександрійський район , Кіровоградська область
Фасилітатор - Мітленко Геннадій  Миколайович

Презентація

Над проектом працювали учні 8 класу Холуп’як Владислав, Демакова Надія, Пакалюк Сергій, Нужненко Яна. Вони звернули увагу на те, що  молодші школярі не мають  окремого місця для відпочинку на свіжому повітрі, їм не комфортно гратися зі старшими дітьми  на стадіоні , який зовсім не  захищений від сонячних променів. Так виникла ідея створення дитячого ігрового майданчика для малечі. Учасники проекту на шкільній лінійці довели до відома учнівської громадськості та педагогічного колективу інформацію про проект, запропонували взяти участь у ньому. Молодші школярі з радістю відгукнулись, вони надали свої пропозиції, провели конкурс малюнків «Дитячий майданчик для малечі». Крім того, учасники проекту  провели опитування, з’ясували, що більшість шкільної громади вважає необхідним побудову такого майданчика.   На етапі обговорення   проекту та координації наступних дій учні  запропонували декілька планів  облаштування майданчика, які вони реалізовували у вигляді малюнків створених у Paint. Після обговорення учні відібрали той проект, який був найбільш цікавим, не вимагав  великих фінансових витрат та передбачав залучення інших учнів школи та громадськості до його реалізації. Наступним етапом було знайомство з літературою, Інтернет джерелами щодо послідовності виконання дій по створенню майданчика, учні отримали консультацію вчителя праці Громова Г.П.

Наступний етап був найбільш трудомісткий, проте учасники проекту його успішно виконали. Учні підготували ділянку для майданчика : вирубали молоді дерева акації, прибрали та вивезли сухе листя, гілки, сміття. Далі  учні встановили гумові стрибалки з шин автомобіля, викопали пісочницю , обклали її дерном, привезли та засипали достатню кількість піску. Учні 9 – а класу на уроках праці виготовили лавочки, встановили їх на території майданчика. Потім учасники проекту пофарбували об’єкти , які вони розташували на майданчику, яскравою фарбою. Після цього на  шкільній лінійці учні презентували свою роботу. Після захисту презентації від адміністрації закладу  надійшла пропозиція встановити на території облаштованого майданчика дерев’яну альтанку, побудувати поруч ще одну пісочницю. Найближчим часом все обладнання буде встановлено. Молодші школярі гідно оцінили працю учасників проекту – тепер вони залюбки граються у затінку дерев.

Цей проект яскраво продемонстрував учням, що  створювати зручні речі можна без великих затрат власними руками. Крім того, для школярів нашого навчального закладу, що мають вади розумового розвитку особливо важливо було вдосконалювати навички спілкування під час спільної роботи, вміння  працювати в команді,  власноруч окреслювати завдання та виконувати посильні навантаження, бачити кінцевий результат. Цей проект мав виключно високе значення у плані соціалізації наших учнів, отримання ними навичок самообслуговування, підготовки їх до майбутнього успішного існування у сучасному суспільстві.

_______________________

Доглянемо сад разом
ЗОШ-інтернат І - ІІ ступеня, с.Нова Прага , Олександрійський район , Кіровоградська область
Фасилітатор - Мітленко Геннадій  Миколайович

Презентація
Ідея проблемного питання у групі, яка складалась з дітей Блотніцької Вікторії, Дєєва Дениса, Троянової Ольги, Лубяного Євгена виникла на диво швидко. Цієї зими протягом тривалого часу трималися  сильні морози, які відчутно пошкодили виноград та плодові дерева, на них з’явилося багато неживих гілок. Діти вирішили дізнатися , як допомогти шкільному саду, що треба зробити, щоб він і надалі міг радувати нас смачними фруктами.

Робота над проектом тривала протягом 3 тижнів. Перший етап – підготовчий включав у себе  пошук інформаційних джерел. Учні, зокрема, відвідали шкільну бібліотеку та бібліотеку селища, відшукали необхідний матеріал у мережі Інтернет, отримали консультацію вчителя біології щодо  догляду саду.  Школярі знайшли багато цікавого матеріалу, який помістили у інформаційну листівку, яку пропонували своїм товаришам, вчителям, громадськості селища. Другий етап проекту – інформаційний  мав на меті такі завдання : виявити актуальність проблеми, провести широку інформаційну кампанію щодо популяризації прихильників та залучення до  спільної роботи над проектом якомога більшої кількості жителів селища Нова Прага. Результати опитування показали, що понад 98% респондентів вважають  проблеми  проекту актуальною, важливою, та такою , що потребує якомога швидшого розв’язання, крім того, більше 49%  готові були допомогти у ході виконання проекту. Ідея втілення проекту отримала широкий розголос серед громадськості: була проведена шкільна лінійка, на інформаційному щиті у селищі було розміщено оголошення. Така робота дала результат. Місцевий підприємець Нос Ю.В.  безкоштовно надав 25 саджанців яблунь, а учні 8-9 класів  взяли участь у  безпосередній реалізації проекту . В ході наступного етапу учні обрізали сухі та хворі гілки дерев, прибрали та вивезли їх, підбілювали, обкопували дерева, поливали їх. Школярі підготували ділянки для посадки нових дерев  : скопали розрівняли землю, внесли органічні добрива, підготували ямки .  Дружно й весело відбувалась посадка дерев, учні 8 та 9 класу посадили саджанці , полили їх ,  розмістили інформаційні таблички біля дерев де вказали сорт та час посадки, призначили відповідальних  по догляду за деревами. На закінчення проекту група учнів презентувала результати проекту на шкільній лінійці. Шкільна громада запропонувала продовжити проект наступної весни,  залучивши при цьому учнів всієї школи-інтернату.

Проект мав великий резонанс у школі та селищі , адже учні  нашого навчального закладу мають патології психічного розвитку. Вони вперше спробували самостійно виявити проблему, знайти шляхи розвитку. Таким чином, даний проект є  адаптацією їх до життя у суспільстві.  У ході виконання проекту учні навчились  спілкуватись в групі, отримали навички догляду за деревами. Це неоціненний досвід для таких дітей, адже він вчить їх пристосовуватись до умов соціального середовища , у яких вони будуть жити після закінчення школи- інтернату.

_______________________

Озеленення шкільного майданчика
ЗОШ №10 з профільними класами, м. Жовті Води Дніпропетровської області
Бабічев Володимир Васильович

Презентація
Кожен  рік школа шикується на лінійку до свята  Першого та  Останнього дзвоників на шкільному спортивному майданчику. Проведення цих красивих свят як правило співпадає з жаркою погодою та високою температурою повітря. Учні 5 класу замислились над цією проблемою, бо минулого разу учень втратив свідомість під час лінійки. Спочатку п’ятикласники хотіли  побудувати навіс, потім планували  замовляти літаки для створення хмар, і нарешті посадити дерева навколо майданчика.
Остання ідея поборола всі інші своєю практичністю та простотою реалізації. Отже,  обрали тему проекту: «Озеленення шкільного майданчика» . Але одна справа придумати, а друга -  реалізувати проект.

Почався етап планування і вироблення стратегії реалізації та розподіл обов’язків. Головне, щоб в кожній підгрупі визначився лідер. Потім учні почали малювати етапи роботи і призначати відповідальних. Група працювала дружно, не було тих, хто не виконав поставленої задачі. Можливо це тому, що вони навчаються в одному класі і постійно контролюють один одного. Або тому що розподілили  конкретні завдання. Дуже прикро було спостерігати за тим, що одна берізка все таки пропала. І учень який садив її дуже засмутився. Але група заспокоїла його і вже почали працювати на майбутнє. Ініціативна група вже домовилась з місцевим підприємцем, що на території його підприємства ростуть маленькі сосни, які будуть зрубувати, а учні восени  викопають їх та посадять на території школи.

Проект був вдалий. Директор школи запросила учнів 5 класу виступити на звіті школи перед батьківською громадою. Під час  звіту учні  вручили  грамоти тим членам спільноти, які допомагали в реалізації проекту.

Мабуть головне те, що цей проект став важливою темою розмов учнів інших класів про  п’ятикласників, які організували і старших учнів  і дорослих та зробили загальнокорисне діло. З нетерпінням  чекають учні, коли виростуть берези!

22 травня  на захист проектів завітали гості з Дніпропетровська Шибка О.С. та методист відділу освіти Зражва В.І. Гостей вразила відповідальність членів підгруп та серйозне відношення до спільної справи та до людей, які відгукнулися на їх задум.
________________________
«Хліб – це життя!»
ЗОШ  І-ІІІ ступенів №7 м. Червоноград Львівської області
Лех Тетяна Федорівна

Презентація
В нашому місті ще з 1980-х років  постала проблема забруднення питної води. Із-за великого вмісту фтору дуже багато дітей мали проблеми з зубами, з кістково-м’язовим апаратом.  Чорні молочні зуби майже без емалі  з’являлися навіть в маленьких дітей. Лікарі забили тривогу.  Зараз ситуація покращилась, але наслідки тої проблеми ще не полишають  мешканців міста.

Однією з перших, хто відгукнувся на проблему Соснівки, була пані Рената Меркле.  За її активної участі був заснований благодійний  фонд. По домовленості з дирекцією шахти «Надія»,  цей фонд
фінансує випікання «вітамінного» хліба на пекарні шахти.  І два рази на тиждень учні  всіх шкіл міста, які  хворі на гіпоплазію та флюороз зубів, отримують безплатно цей хліб. 

Тема «Святого хліба» завжди була актуальною. І на словах всі знають, що хліб потрібно поважати, берегти, цінити. Але на ділі часто зустрічається зовсім інше. От і наші дівчата з курсу  «Комп’ютерні технології на службі у спільноти»  звернули увагу на ситуацію з хлібом в нашій школі. Учні отримують зранку хліб, ламають, кришать його. Часто можна зустріти такі поламані буханці і на підвіконниках, і на лавках, навіть на підлозі. Так виникла ідея проекту «Хліб – це життя».  Дівчатам хотілось зробити дійсно щось результативне. Планів було багато, але не всі завдання  були реальні. Так було запропоновано пошити мішечки для хліба на уроках праці. Але у зв’язку з виконанням шкільної навчальної  програми, із-за браку часу це вирішили перенести на наступний рік.
Коли провели опитування, вияснили, що інформація про започаткування благодійної справи, вже підзабулася. Не всі учні отримують хліб і тому не цікавляться тим, з чого все починалось.  Дівчата
співпрацювали з медсестрою школи, з зубним лікарем, в якої є дані про захворюваність учнів по всіх роках, шукали в Інтернеті інформацію про пані Ренату Меркле та її фонд. Вони вияснили, що «вітамінний» хліб отримують не тільки учні шкіл, але й малозабезпечені мешканці нашого міста. Екскурсія на пекарню шахти «Надія» дала можливість поспілкуватися з пекарями, дізнатися про рецепт хліба, чому він називається «вітамінний».  Потім цією інформацією ділилися на виступах з учнями інших класів. Був оформлений куточок для зберігання хліба в класі. І тепер хліб діти забирають по закінченню уроків, не розкидаючи залишки по коридорах.  Дівчата дійсно перейнялися порушеною проблемою:  пригощали учнів сухариками, які зробили дома з залишків хліба,
просили чергових по школі особливо слідкувати за тим, щоб учні не залишали хліб, не носили його по класах та коридорах. Хлопці, участники курсу, працюючи над своїми проектами, також зацікавились темою дівчат. І встигали їм допомогти, також ходили на шахтну пекарню, разом малювали газети. На мою думку, ця робота не була даремною. Якщо є люди, яким небайдужі проблеми наших дітей, нашого міста, то про це не можна забувати. Шанувати, нагадувати, відповідати за свої дії – ці завдання дівчати виконали якнайкраще!

_______________


Твори добро
ЗОШ №3 м. Запоріжжя
Карпова Лариса Борисівна
В нашем городе – более пяти домов-интернатов для обездоленных детей: сирот, детей-инвалидов и просто детей, лишенных родительской опеки. Каждый год большое количество таких детей остаются один на один со своими проблемами, и им некому помочь. Детские дома сами нуждаются в помощи: не хватает средств на ремонты зданий, на содержание и обучение проживающих там детей.

Мы решили, объединив возможности учеников, учителей, родителей и горожан, совместно помочь таким детям почувствовать заботу и тепло наших сердец.

Ученики нашей школы предложили провести акцию «Подари детям сказку» внутри школы. Для этого они разработали план действий. Для начала написали объявление с просьбой о помощи детям из детских домов города.

Затем отправили волонтеров на улицы города с пачками листовок, в которых указывалось, что необходимо принести  в школу (одежду, игрушки, вещи первой необходимости для детей).

К акции подключились не только дети – учащиеся нашей школы, но и учителя, и родители. А вскоре в школу стали звонить и приходить незнакомые горожане, которые рассказывали, что получили листовку на улице и хотят предоставить помощь. От них мы получили много полезных вещей для детдомовцев, некоторые приносили и деньги в качестве благотворительности.

За три с половиной недели инициативная группа учеников, которая занималась этим проектов, собрала большое количество одежды, игрушек, продуктов питания, денег. После чего ученики провели исследование и составили таблицу с диаграммой, из которой было видно, что родители учеников в основном приносили продукты и одежду для воспитанников детских домов, учителя и
горожане сдавали деньги или приносили вещи, а дети отдавали свои любимые игрушки.

В начале января, перед Рождеством, ученики нашей школы вместе с учителями расфасовали все пожертвованные вещи и с помощью родителей на машинах отвезли в детский дом «Надежда» и в Интернат для детей-инвалидов.

Результатом проделанной работы стали благодарные глаза детей и сотрудников детских домов Запорожья и благодарственные письма в адрес нашей школы.

Ребята остались очень довольны тем, что их идея нашла своё воплощение в жизни и решили, что будут продолжать сотрудничать с этими детскими домами и оказывать посильную помощь.

__________________
Гра-змагання
ЗОШ №4 м. Южноукраїнськ Миколаївської обл.
Писаревська Ольга Миколаївна
Презентація
 В нашем городе большое количество автотранспорта и только в одном месте есть светофор. Каждый день жители нашего города становятся участниками дорожного движения и большинство из них дети. Как научить детей соблюдать правила дорожной безопасности? Делать это в условиях города небезопасно, а учиться по книжкам – не всегда понятно и не очень эффективно.

    Группа учащихся 6 – А класса решила выполнить проект для младших школьников. Сначала Настя, Полина, Петя и Ярослав провели опрос, и стало ясно, что школьникам больше всего нравятся игры и соревнования. Когда настало время определить тему конкурсов, Настя и Полина встретились с завучем младшей школы Варварой Григорьевной, она посоветовала им подготовить встречу по теме «Правила дорожного движения». Тема знакомая и доступная. Место для проведения  - школьная площадка.       Распределили обязанности, но как не старались, всё равно делали всё вместе: придумывали конкурсы, учили загадки, искали в Интернете сценарии и игры. Полина и Настя отбирали всё самое интересное. Для проведения игр нужны были рисунки с дорожными знаками, жетоны,
награды победителям. Петя составил таблицу расходов на компьютере: нужны были канцтовары, бумага, картон и шнур. Шнур заменили нитками, оставшимися от уроков труда, вместо цветного картона послужили Настины коробки от конфет. Резерв бумаги и клея нашли дома Ярослав и Полина. Для медалей выбрали героев любимого мультфильма «Смешарики». Рисунки из Интернета обработали с помощью программы Paint, сделали эскизы на компьютере.

   Когда всё было готово, распечатали приглашения для третьих классов. Первыми подали заявку команды из 3-в класса. «Водители» и «Пешеходы», так представились команды, которые успешно выполняли задания, отгадывали загадки, участвовали в спортивной эстафете. Победители каждого конкурса получали награды. Участники проекта не только учили других, но и сами закрепили правила поведения на улицах и дорогах, они были, то пассажирами, то водителями, то пешеходами. Так в проекте ребята смогли не только создать хорошее настроение другим, показать свои способности, раскрыть таланты, но и обратить внимание на проблему сохранения жизни и здоровья на улицах и дорогах. На защите проекта вся группа чётко и уверенно представляла свою работу, отвечала на вопросы, конечно, разве может быть по-другому, когда они одна команда «один за всех и все за одного».  А родители с удивлением и восхищением наблюдали за своими детьми, ведь они теперь знают, как достичь успеха: нужно уметь ставить перед собой цель, планировать шаги, которыми идти  к желанной победе! Спасибо программе Intel «Путь к успеху». Добро пожаловать на наш блог http://intel2012sh4.blogspot.com/

_________________
Автогородок
ЗОШ №4 м. Южноукраїнськ Миколаївської обл.
Писаревська Ольга Миколаївна
Презентація
В проекте принимали участие учащиеся 7-В класса, их работа заключалась в создании игровой безопасной площадки, где всё как на настоящей дороге: пешеходные переходы, дорожная разметка, а главное, можно проигрывать различные дорожные ситуации для водителей и пешеходов. Какой будет площадка, определили по результатам опроса.

   Территорию для площадки нашли сразу – это место возле школы, где в жаркие дни есть тень от деревьев.  Для начала Влад сделал фотографии площадки из окна школы, а затем  на компьютере
выполнил схему «Автогородка» в программе Paint. Вместе с Женей они отправились к директору школы для обсуждения будущего проекта. Идея понравилась  и директору, и заучу по воспитательной работе. Ведь теперь можно будет учить правила поведения на дороге не по книжкам, а на практике.

   Далее нужно было решать вопрос необходимых материалов. Женя составили смету расходов в программе Excel. Определили, что основные затраты это покупка краски. Пока вопрос решался на уровне директора, работа продолжалась. Начали выполнять разметку мелом. Майский дождь частично смывал меловые линии, поэтому нужно было торопиться. На помощь Жене и Владу пришли их одноклассницы Кристина и Влада. Чтобы сократить расходы, решили жёлтую краску не покупать, а в белую добавить жёлтый краситель. Работа с краской была самая интересная, поэтому останавливаться не хотели и продолжили работу в субботу, в 8 часов утра! Прохожие с удивлением наблюдали и даже подбадривали ребят, а субботняя компания с бутылками пива быстро ретировалась, чтобы не мешать. Для аккуратной разметки ребятам нужно было научиться чертить окружность, прямые линии и ровные полоски. За советами обратились к учителю труда Сергею Михайловичу. Теперь каждый знает, как это делается, ведь ребята сами дают советы! Через два дня прошло открытие Автогородка  и первые соревнования. Все были довольны и благодарны ребятам за их работу. На защите, вместе с ребятами выступала и Кристина, она помогала презентовать проект и отвечать на вопросы гостей. Мальчишки сильно волновались, ведь это их первое выступление перед большой аудиторией. Учителя, родители, администрация школы, весь зал дружно аплодировали группе. «Мы рады, что наш Автогородок нужен детям. Мы надеемся, что у него большое будущее!», -  такими словами участники подвели итоги своей работы в проекте. Гордые и счастливые они выходили на награждение, сегодня они смогли осилить ещё одну ступеньку, а значит ощутить себя успешными.

   Теперь я с уверенностью могу сказать, что мои ученики сумели показать свои успехи, большой труд, к которому они подошли творчески, и раскрыли свои способности, очень нужные для своей уже сегодняшней жизни. Фото на блоге: http://intel2012sh4.blogspot.com/
___________________
Веселі старти
Ліцей інформаційних технологій-Спеціалізована ЗОШ І-ІІІ ст. №9, м.Фастів, Київської обл.
Зайнчківська Олена Ярославівна

Презентація
Всі діти хочуть бути успішними. За думкою команди проекту: Зайнчківської Каті, Опанасенко Анастасії та Радзевич Каті, дітям не вистачає досвіду організації рухливих ігор, вони більше часу проводять біля телевізора або комп’ютера, що шкодить їх здоров’ю.

В нашому місті знаходиться філіал виробництва «Оболонь» і побачивши змагання в програмі «Живчик-веселі старти» дівчата загорілися ідеєю створити щось подібне у нас в школі. Спочатку їм було дуже важко визначитись: які саме конкурси вони зможуть організувати, з якими класами провести змагання, але вчителі молодших класів, до яких вони звернулись з проханням вибрати кращих спортсменів, підтримали їх ідею. Вони зробили емблему змагань, шукали в інтернеті цікаву інформацію про спорт і розповідали своїм друзям, створили в текстовому редакторі таблицю з інформацією: що їм потрібно для змагань і де вони все візьмуть, провели опитування про найулюбленіший вид спорту і створили презентацію проекту, в якій подали події роботи над проектом і інформацію про його проведення. Дуже допомогла підтримка батьків, які зробили призи-розмальовки для нагородження учасників, вчителі фізкультури дозволили скористатись спортивним інвентарем, а вчителі молодших класів організували команди і вболівальників.

10 травня 2012 року спортсмени вишикувались на старті. Організатори трошки хвилювались і їм на допомогу прийшли учні Андрій Козельский і Денис Зайнчківський, які очолили команди, хоч і працювали в інших проектах. Дівчата принесли дошку, на якій записували результати етапів змагань. Спочатку було складно організувати роботу і пояснити завдання, та вони на власному прикладі по черзі демонстрували проходження конкурсів. Діти приймали участь в естафеті, виконували вправи з м’ячами, шукали в шкільному парку емблеми і врешті решт відбулось нагородження за результатами конкурсів. Учасники змагань були дуже задоволені. Для них час промайнув швидко, а організатори потім зізнались, що насправді виявилось провести веселі старти важче, ніж вони розраховували. Я із задоволенням спостерігала за їх роботою. Команда на етапі підготовки розподілила ролі, продумали план дій і ефективно організували роботу над частинами проектую Маю надію, що їх життєвий досвід збагатився і в реальних задачах технологія «Плануємо-Виконуємо-Перевіряємо-Обговорюємо» стане запорукою їх успіху.
______________

Давайте зробимо наше місто чистим разом!
НВК  №16 м.Мелітополь, Запорізька область
Тарасенко Ольга Валеріївна 
Презентація
Перед початком роботи над проектом учні набувають навички користування комп’ютерними програмами( Word, Excel, Draw, Paint, Power Point).Далі учні працюють у групах над розробкою та виконанням соціального проекту на одну із запропонованих тем: Подорожі. Створюємо парк. Стихійні лиха. Довкілля. Проблеми громади. Учням повідомляється, що вони мають можливість обрати тематичний напрямок для свого проекту. Вони за своїм власним бажанням обрали «Проблеми громади» і хоча спочатку вони навіть не уявляли, що саме вони зможуть щось зробити на краще у своєму місті, то після виконання цього проекту вони справді отримали задоволення та успіх. Щоб  встановити чи є такі проблеми в спільноті учні провели опитування серед учнів школи та батьків. Обговорюючи всі проблеми вони обирають одну актуальну на їх погляд для громади, аргументуючи свою думку за методом ПРЕС. Після  того, як була обрана проблема проекту( «Організувати роздільний збір сміття»), учні запропонували різні путі рішення  проблеми за методом «Мета-план». Наступним етапом роботи був розподіл завдань та обов’язків у групі. А також  термін виконання цих завдань. Протягом наступних занять учні вивчали, як подібні проблеми вирішують інші країни, потім разом з керівником проекту брали інтерв’ю у директора та працівників організації з вивозу сміття «Remondis». Поспілкувавшись з людьми компетентними в цьому питанні учні дійшли до висновку, що роздільний збір сміття поки ще неможливий, крім тих заходів, що вже виконуються у нашому місті, але керівництво «Remondis» повідомило про іншу проблему-це пожежі в місцях збору сміття. Тому замість знаків, яки вони збиралися нанести на сміттєві баки («Бумага» «Скло»), діти запропонували нанести знак «Обережно з вогнем». Розробивши трафарет знаку та отримавши фарбу, як спонсорську допомогу від товариства « Коменерго», учні нанесли 30 знаків.

Перспективи розвитку: учні все ж такі планують встановити сміттєвий бак для збору макулатури, на території школи. Вони вважають, що це буде прикладом для інших звернути увагу та замислитися над проблемою довкілля та збереження природних ресурсів нашої країни.

______________________