Проекти-переможці 2014

І місце - проект «Завжди допоможе 101»
Фасилітатор - Дмитренко Віра Ярославівна


Група хлопчиків 4-а класу зразу визначилася з темою. Коли вибирали ідею проекту – зупинилися на стихійних лихах, а саме - пожежі. Я, спостерігаючи за ними, переживала, що це буде складно і щоб не затягувати часу запитала, що такого зможуть вони зробити, коли виникне пожежа? Денис почав розказувати про те, що у них горів будинок, як всі бігали, як було страшно, а потім приїхали пожежники, яких викликав хтось із сусідів … Хлопці виявляли готовність і гасити пожежу і рятувати людей та тварин і тут же відкидали ці ідеї, мотивуючи тим, що дорослі можуть їм не дозволити та й не під силу їм така робота. Вони звернули увагу на наліпку в кабінеті «При пожежі дзвонити 101» і зацікавилися чи всі знають цей номер? Щоб перевірити, треба було провести опитування. Це було першим пунктом плану. В цей день не було Романа і вони по телефону повідомили йому, яку тему обрали. З розмови було зрозуміло, що Роман погодився, бо вони спільнота! А я раділа, що спільнота знає, що таке спільнота! Часу не гаяли і троє з листками погнали по школі. Потім розказували, що запитували учнів «Чи знаєте ви за яким номером дзвонити при пожежі?» Одні знали – інші не знали. Хлопці вирішили, що якби в кожному класі були наліпки з номером, то всі учні і не тільки учні знали б номер. Так в плані появилося завдання перевірити наявність наліпок в класах і приміщеннях школи. Розподілили між собою хто, які класи перевірить. Запланували скласти листівку для учнів про причини виникнення пожеж, виступити в класі і розповісти про проект і дотримання правил пожежної безпеки. Дізнатися, як часто приходиться гасити пожежникам Стрийської частини і які збитки від пожеж. Запланували піти на екскурсію в пожежну разом із цілим класом. Роботи вистачало. Гарно звітували, що зробили за тиждень. Намалювали наліпку в Paint точно таку, як в мене в кабінеті! 20 наліпок купила мама Дениса! Перевірили навіть кабінет директора в якому не виявили наліпки!!! Поки бігали клеїти - одну загубили… Зато 19 наклеїли! Гарно захищалися. Напросили гостей цілий актовий зал (на 100 осіб)! Такого захисту в нас ще не було. Вся адміністрація школи, 4-а з вчителькою, 4-б, для реклами курсу, мами, тати, дідусі і бабусі, брати і сестри, цьоця Романа (між іншим - завідувач методкабінетом)! Начальник пожежної з подарунками (плакати та диски з фільмами). Проект удався!.А ще я запросила всіх учнів, які в минулі роки захищали проекти. Найстарші, 11 клас, вручали їм сертифікати. Виступали, задавали питання. Питали, чи не сварилися? Малі гідно відповідали: «Ми домовлялися!» 

4 клас технічно гарно виконував вправи і це економило час на дотримання покрокової роботи.

_________________________________________________________________________________

ІІ місце - проект: «Закладку в кожну книжку»
Фасилітатор - Дмитренко Віра Ярославівна

Дівчатка довго не могли вибрати тему. Вибір теми припав на лютий і тому вони відкидали
довкілля, парк. Я схиляла їх до проблем спільноти в класі, школ. Дівчатка зупинилися на бібліотеці і книжках, які не завжди добре збережені. Щоб перевірити, що це дійсно проблема, ходили до бібліотекаря. Дізналися, що в шкільній бібліотеці понад чотири тисячі книжок, які з часом втрачають привабливий вигляд, потребують ремонту, та бережливого використання. План складали довго. Вирішили робити закладки, щоб швидко шукати сторінку, не загинати листки. Говорили, що коли бібліотекар буде видавати гарну закладку, то діти більше будуть читати. Спочатку дуже переживали, що їх троє, а книжок багато і вони за три тижні не зможуть багато виготовити. Потім дочиталися, що можна залучати громаду. Вирішили запропонувати однокласникам на трудовому навчанні виготовити по закладці. Потім задумали залучити інші класи. Написали оголошення про конкурс на кращу закладку. Ходили по класах і всім повідомляли про конкурс. Обіцяли призи. Було дуже кумедно слухати вчителів до яких вони «просилися на хвилинку», щоб зробити оголошення. Я запитувала, як їх сприймали в 9 класі? Старшокласники були шоковані такою сміливістю та ініціативою! Закладок не зробили, але вислухали. Всі троє дівчаток дуже ініціативні, кожна хотіла бути лідером. Кожного тижня збирали закладки, розглядали, оцінювали якість роботи. Щоб визначити кращі роботи самі обирали журі. Поки журі оцінювали роботи - всі троє сиділи під дверима бібліотеки. Закладок було багато і журі визначило по три переможці на кожне місце та приз глядацьких симпатій. Дуже раділи, що серед кращих закладок були і їхні. На кількість переможців закупили призи, які ходили вручати по класах. Малюки раділи призам, бо вже забули про закладки… Робили фото і раділи разом. Казали, що «найбільша складність була вручати призи у 7 класі!» 475 закладок вручили бібліотекарю на захисті проектів. Тепер всі отримують книжку із закладкою, яку мають повернути, а можливо виготовити ще одну! Закладки подарували і поважним гостям! Хорошу справу зробили. 

Це перші проекти 4 класу. Подібні робили раніше учні 6 класів. Випускники програми минулих років відзначили якість робіт. В 2009 році комп’ютери були в основному тільки в школі, а зараз кількість користувачів зросла серед учнів і вони багато вміють. Найважче було привчити до покрокової роботи, планування і дотримання інструкції. Про захист проектів можна прочитати у шкільному блозі http://vypusknykstr7.blogspot.com/ публікації за 10 та 14 квітня.

______________________________________________________________________

ІІІ місце - «Лавки на коридорі»
Фасилітатор - Бабічев Володимир Васильович

В групі твердо вирішили, що проект буде направлений на покращення життя школи. І обговорення велось на коридорі біля кабінету інформатики перед заняттям. І саме це стало причиною вибору теми. На коридорі відсутні лавки для сидіння. А ми зробимо. Все дуже просто, але далі виникає ряд проблем з матеріалом для лавок. Вирішили в приватному секторі знайти людей в яких є дошки. Зкопати їм ділянку, а вони нам дошки за це. Але не змогли знайти потрібну кількість і розмірів дошок. Підказав один дідусь. «А зверніться за допомогою в ПЖРО». Група направилась туди. Де й зустріли Затинацького В.А., який пообіцяв допомогти в такому гарному ділі. Через тиждень дошки були готові. Їх треба було забрати, відшліфувати, прилаштувати на каркаси від старих стільців, які знайшли на складі у завгоспа і отримали гарні лавки на кожен поверх. Лавки отримали гарні, міцні та зручні. І лавкам учні школи дали назву «Богданки» в честь керівника проекту. А ще учні та вчителі попросили Богдана зробити і на цей рік ще по одній лавці на поверх. Бо бажаючих посидіти на перерві на лавці більше ніж вони можуть вмістити. Просте, але так потрібне для громади завжди є і помітити це та зробити людям завжди хтось заважає. От ми і вчимось змінювати життя навколо нас на краще. http://vv-babichev.narod.ru/index/0-8


Немає коментарів:

Дописати коментар